Okluzja wg. szkoły VieSID prof. Slavicka

W Bańczyk Stomatologii stawiamy na leczenie kompleksowe oparte na szkole okluzji VieSID – co to oznacza?

Najczęstszym problemem z jakim pojawiają się pacjenci w gabinecie stomatologicznym to estetyka. Wielu pacjentów cierpi jednak dodatkowo z powodu bólu głowy oraz mięśni, nie wiążąc tego z leczeniem stomatologicznym. Poszukiwanie pomocy u różnych specjalistów kończy się często niepowodzeniem, ponieważ problem leży u podstaw nieodpowiednio ustawionych zębów.

Kondylografia – czym jest?

Nieprawidłowo ustawione zęby, braki zębowe czy starcia zębów mają ogromny wpływ na stawy skroniowo żuchwowe. Zaburzenia w nich mogą powodować bóle mięśniowe i bóle głowy.

Metodą diagnostyczną badania stawów skroniowo żuchwowych jest kondylografia, która jest punktem wyjściowym w koncepcji rehabilitacji zgryzu wg. prof. Slavicka.

Koncepcja VieSID

Koncepcja VieSID polega na holistycznym podejściu do pacjenta. Zarówno od strony rehabilitacji narządu żucia (zgryz) jak i fizjoterapii. Na podstawie wywiadu, badania mięśni, zębów oraz kręgosłupa szyjnego zostaje określona diagnoza oraz indywidualny plan leczenia dla pacjenta.

Indywidualne podejście ma na celu ustalenie najlepszych dla pacjenta ustawień zębów tak, aby wyeliminować np. ból, kruszące się zęby czy wypadające wypełnienia, poprzez leczenie ortodontyczne, protetyczne czy rehabilitacyjne.

Dlatego Pacjenci, którzy podejmują leczenie w Bańczyk Stomatologia otrzymują kompleksowe plany leczenia. Celem jest uwzględnienie wszystkich potrzeb, aby uzyskać stabilne i długoczasowe efekty. Dla nas bardzo ważna jest funkcja. Oznacza to, że przede wszystkim korygujemy zgryz, tak aby ustawić go w najlepszej pozycji, a następnie zajmujemy się estetyką.

Leczenie nieprawidłowego zgryzu

Na nieprawidłowy zgryz ma wpływ wiele czynników: wady postawy, braki zębowe, źle ustawione zęby, oddychanie przez usta, napięcie mięśni, zgrzytanie zębami. Dlatego, aby uzyskać przewidywalne efekty leczenia zarówno protetycznego jak i ortodontycznego, usuwamy przyczyny współpracując z dietetykiem, osteopatą, trenerem pilates, life coachem.

W Bańczyk Stomatologia protetyką i okluzją zajmuje się:

dr Anna Bańczyk
dr Maciej Raczyński