Leczenie zachowawcze

Leczenie zachowawcze polega na oczyszczeniu miejsca zmienionego próchnicowo za pomocą wiertła. W ten sposób trwale zostają usunięte chore tkanki twarde oraz bakterie, które mogą zarazić zęby sąsiadujące. Dzisiejsza stomatologia odtwórcza polega na rekonstruowaniu usuniętych tkanek zęba za pomocą najnowszych materiałów kompozytowych światłoutwardzalnych tzw. plomb w celu zabezpieczenia powstałej “dziury” oraz odtworzenia anatomicznego kształtu zęba.

Estetyka

Leczenie zachowawcze to również estetyka np. odtworzenie ułamanych lub ukruszonych zębów, tak żeby wyglądały identycznie z naturalnymi. To również szeroki dobór kolorów materiałów, przezierności oraz podbarwiaczy, które dają naturalny efekt. Wykonanie leczenia które będzie zarówno trwałe jak i estetyczne wymaga zastosowania powiększenia (lupy stomatologiczne lub mikroskop) oraz koferdamu (gumy izolującej od śliny), dzięki temu praca lekarza jest precyzyjna i przewidywalna.

Próchnica

Próchnicy należy się pozbyć jak najszybciej. Nieleczona próchnica jest powodem wielu chorób ogólnoustrojowych w organizmie np. zapalenie mięśnia sercowego, zapalenie wsierdzia, nadciśnienie a nawet sepsa. Może prowadzić również do takich problemów jak bóle stawów, choroby nerek, czy wzrostu ryzyka cukrzycy.

Wczesne wykrycie jest możliwe dzięki systematycznej kontroli, co najmniej raz w roku.

W Bańczyk Stomatologia leczeniem biologicznym (zachowawczym) zębów zajmuje się:

dr Agnieszka Kucharska
dr Aleksandra Jadczyk